Etiketler

9 Nisan 2011

Mikro Enerji Üretimi: Evlerimizde Kullanabileceğimiz Bir Teknoloji

Enerji üretiminin alternatif bir yaklaşımı olan mikro enerji üretim şekli küçük çaplı şirketlerin, yöresel halkların ve bireylerin elektrik üretmesine verilen addır. Bu enerji üretim şekli ısı ve elektrik enerjisi üretim şekillerini kapsamaktadır.

Mikro enerji üretim teknolojilerine bakıldığında bu teknolojiler, 100 watt’a kadar hidroenerji üretim şeklinden, küçük çaplı ısı ve elektrik üreten jeneratörlere kadar birçok teknolojiyi kapsamaktadır. Üretim özelliğinin yanı sıra şebekeye entegre edilmiş mikro enerji üretim teknolojileri kullanılarak faturaların düşürülmesi sağlanmaktadır.

Mikro enerji üretiminde sadece enerji üretim elemanları değil, bunların yanı sıra güç elektroniği ekipmanları da gerektirmektedir. Bu ekipmanlara üstün körü bakıldığında enerjinin depolanması, çeviriciler en temel olarak ihtiyaç duyulanlardır.

Mikro enerji üretimi genellikle yeşil evlerde, yerel gıda üretim sistemlerinde, yağmur suyu toplama sistemlerinde, kompost tuvaletlerde, su arıtma sistemlerinde ve hatta ulaşım alanındaki hidrojen teknolojisi ile birlikte kullanılmaktadır.

Türkiye’de mikro enerji üretim sistemlerine bakıldığında bu sistemler enerji bakanlığı tarafından desteklenmektedir. 500 kW’a kadar kurulu güç sistemleri için elektrik üretim lisansı almaya gerek yoktur. Yeşil enerji üretimine destek olunmaktadır.

Yazının tamamı için: 
Elektrikport

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder